Аналіз роботи ФОП

 

Аналіз роботи ФОП початкових класів Староосотської філії за 2023 – 2024 навчальний рік

   У 2023 – 2024 навчальному році освітній процес у 1-4 класах був спрямований на

реалізацію Державного стандарту початкової освіти з урахуванням досягнень вровадження концептуальних засад  реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа та подолання викликів, зумовлених особливостями освітнього процесу в умовах воєнного стану, зокрема і подолання освітніх втрат.

   Пріорітетності набуває організаційне забезпечення таких напрямів освітньої діяльності:

-        організація освітнього процесу в умовах очної / дистанційної/ форм навчання;

-        посилення заходів безпеки життєдіяльності, зокрема цивільного захисту;

-        організація роботи з подолання освітніх втрат із застосування діагностувальних методик їх виявлення;

-        підвищення результатів навчання учнів 1-4 класів  засобами компетентнісно орієнтованого  навчання на засадах індивідуального та диференційованого підходів;

-        актуалізація національно – патріотичного виховання; формування громадянської позиції.

   Для забезпечення якісного впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти, реалізація пріорітетних  напрямів та підвищення професійного рівня вчителів початкової школи працює ФОП вчителів початкових класів

      У 2023 – 2024 н.р. було проведено 5 засідань ФОП вчителів початкових класів за темами:

1.    Організація освітнього процесу в 2023/2024 н. р. в умовах воєнного стану.

2.    Організація ефективного освітнього простору

3.      Формування предметних та ключових компетентностей

учнів початкових класів НУШ.  Партнерство між усіма  учасниками процесу.

4.    Формувальне оцінювання - інноваційний концепт контролю  та оцінювання освітніх досягнень здобувачів освіти.

5.    Підсумки роботи  ФОП вчителів початкових класів за рік.

   Розглянуто ряд питань, актуальних для сьогодення:

1.    Особливості освітнього процесу у початкових класах у 2023-2024 н.р.

2.    Використання педагогічних ідей В.О. Сухомлинського в освітньому процесі НУШ.

3.    Використання україномовного контенту на уроках та вдома. Закон України «Про забезпечення функціонування української мови як державної».

4.    Освітні втрати: причини та шляхи їх подолання.

5.    Чинники успішного формування предметних і ключових компетентностей молодших школярів.

6.    Формування успішної особистості засобами інноваційних технологій.

7.    НУШ в дії. Більше ніж гра: діяльнісний підхід для успішного навчання. Сторітелінг.

8.    Формувальне оцінювання як невід’ємний складник освітнього процесу.

9.    Використання інтернет = ресурсів в освітній діяльності з учнями початкових класів. Обмін досвідом.

 Керуючись науково – методичною проблемою школи, ФОП учителів початкових класів працювало над проблемою: «Формування компетентностей учнів у сучасному середовищі в умовах Нової української школи. Партнерство між усіма учасниками освітнього процесу»

   Працюючи над даною науково – методичною проблемою свою діяльність вчителі початкових класів спрямовували на пошук наукових новинок, на створення творчої атмосфери, модернізацію форм , методів та засобів навчання і виховання здобувачів освіти, а головне – на реалізацію принципу рівноправного діалогу між учителем та учнем; впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти.

Фощій Наталія Семенівна, вчитель початкових класів, працює над проблемою «Впровадження сучасних технологій в освітній процес з метою формування та розвитку ключових компетентностей здобувачів освіти».

   З метою активізації пізнавальної діяльності вчитель на кожному уроці намагається застосовувати елементи інтерактивних технологій, творчі проблемні завдання, поєднує групові та індивідуальні форми роботи. Працює над розвитком навчальних, інтелектуальних і творчих можливостей учнів. В  її творчому доробку – уроки – рольові ігри, уроки – телепередачі, уроки – подорожі, уроки милування, спостереження. Наталія Семенівна використовує такі форми роботи , як «Мозковий штурм» , «Крісло автора», «Мікрофон» , «Навчаючись - учусь».  Впровадження сучасних технологій дає вчителю змогу створювати навчальне середовище, в якому теорія і практика засвоюються одночасно.

   Підвищила педагогічну кваліфікацію за темами:

·       «Розумію: курс з психологічно – емоційної підтримки»;

·       « Інтегрований підхід до моделювання, проєктування та конструювання сучасного уроку в НУШ: зорієнтованість на розвиток компетентностей»;

·       « Сучасні методики засвоєння норм нової редакції «Українського правопису»»;

·       «Формування вчителями початкових класів спільних для ключових компетентностей вмінь. Піднапрям: формування творчої особистості учнів початкових класів за умови використання інноваційних технологій»;

·       «Діяльнісний підхід у початковій школі в реаліях сьогодення»;

·       «Наздоженемо: курс про подолання освітніх втрат у початковій школі».

   Король Оксана Іванівна, вчитель початкових класів, працює над проблемою «Формування ключових компетентностей здобувачів освіти на основі впровадження педагогіки партнерства в умовах НУШ»

   Державний стандарт  початкової освіти визначає ті наскрізні уміння,  які є основою формування ключових компетентностей. Тому і робота  вчителя спрямована на формування в учнів уміння читати з розумінням, усвідомлювати прочитане, підкріплювати власні висновки фактами та цитатами з тексту, висловлювати власну думку в усній і письмовій формі, користуватися раціональними прийомами пошуку потрібної інформації в різних джерелах, залучати до активного пошуку і пропонування рішень для розв'язання проблем, уміння брати на себе відповідальність, діяти творчо, що передбачає креативне мислення, вчить учнів керувати емоціями,  розв’язувати проблеми, співпрацювати, допомагати  іншим, заохочувати їх до досягнення спільної мети.

   Одним із основних компонентів концепції «Нова українська школа» є педагогіка партнерства – педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками. Оксана Іванівна намагається залучати батьків до освітнього процесу. Налагоджуючи партнерські стосунки з ними вчитель задовольняє потреби учнів у співпраці з дорослими на засадах діалогу, співпраці, взаємної довіри і поваги 

   Підвищила педагогічну кваліфікацію за темами:

·       «Організація інклюзивного освітнього середовища»;

·       «Розумію: курс з психологічно – емоційної підтримки»;

·       «Інтегрований підхід до моделювання, проєктування та конструювання сучасного уроку в НУШ: зорієнтованість на розвиток компетентностей»;

·       «Використання сучасних освітніх інструментів для підвищення рівня цифрової компетентності педагога НУШ. Вчитель»;

·       «Діяльнісний підхід у початковій школі в реаліях сьогодення»;

·       «Наздоженемо: курс про подолання освітніх втрат у початковій школі».

   Учні 2 класу:  Махно Сергій та Вітер Анна були  учасниками Міжнародного конкурсу з інформатики  «БЕБРАС  2023» та досягли успішного результату.

   Учень 2-го класу Варівченко Тимур був учасником Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру».

   Бабич Надія Іванівна, вчитель початкових класів працює над проблемою «Впровадження педагогіки партнерства в освітній процес Нової української школи на засадах компетентнісного підходу.».

   Надія Іванівна ставила перед собою такі завдання: підготувати учнів до цілісного сприйняття світу, вчити обґрунтовувати власні дії, розпізнавати проблеми, які вирішуються за допомогою набутих знань та вмінь. Впродовж року працювала над всебічним розвитком дитини шляхом виявлення її здібностей та нахилів, формувала вміння вчитися, самостійно здобувати знання, практично і творчо їх застосовувати

   Підвищила педагогічну кваліфікацію за темами:

·       «Розумію: курс з психологічно – емоційної підтримки»;

·       «Використання сучасних освітніх інструментів для підвищення рівня цифрової компетентності педагога НУШ. Вчитель»;

·       «Діяльнісний підхід у початковій школі в реаліях сьогодення»;

·       «Формування вчителями початкових класів спільних для ключових компетентностей вмінь. Піднапрям: формування творчої особистості учнів початкових класів за умови використання інноваційних технологій»;

·       «Наздоженемо: курс про подолання освітніх втрат у початковій школі».

   Підготувала переможця  в ІІ етапі ХХІV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика - Тимко Інну. Яка, також, була учасницею Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру».

   Учні 3 класу: Тимко Інна, Гаркавенко Денис, Черкас Анна, Сірий Володимир, Гирич Максим, Хоменко Вікторія, Мохур Сніжана, Малетич Олександр були  учасниками Міжнародного конкурсу з інформатики  «БЕБРАС  2023» та досягли успішного результату.

   Олексенко Оксана Василівна, вчитель початкових класів працює над проблемою        « Впровадження ключових компетентностей та сучасних технологій в освітній процес в умовах НУШ»

   Для розв’язання проблеми, над якою працює вчитель, на уроках застосовує інноваційні, проблемно-пошукові, асоціативні методи навчання.

   Спонукає учнів до активного мислення на уроці різноманітні цікаві вправи, ребуси, кросворди, загадки. Головним об’єктом уваги є творча особистість учня. Тому  в  роботі велику увагу приділяє розвитку творчих здібностей школярів. На кожному уроці здійснює диференційований та індивідуальний підхід до учнів. Для цього використовує різнорівневі завдання з предметів.

   Особливу увагу приділяє рефлексії наприкінці уроку. Цей етап уроку надає можливість повернутися до очікуваних результатів навчання та перевірити, чи досягнуті вони. При підведенні підсумків:

-використовує відкриті запитання: як? чому? що?;

-висловити власну думку;

-наполягає на описовості, а не оціночності;

-говорити про зроблене, а не про те, що могло бути зроблене.

   На кожному уроці читання працює над проблемою вдосконалення навичок швидкісного та виразного читання. Тому використовує вправи на розвиток мовного апарату та кута зору учнів. Це такі, як: робота зі скоромовками, чистомовками, читання „деформованих” текстів, пірамід слів. На уроках  використовує такі ігри, як: „Дощик”, „Буксир”, „Хто більше”, „Хто швидше”. Найпоширенішою технологією ситуативного моделювання в початкових класах вважає розігрування ситуацій за ролями («Рольова гра», «Програвання сценки», «Драматизація»). Адже  гра робить працю привабливішою і цікавішою.

   Підвищила педагогічну кваліфікацію за темами:

 

·       «Розумію: курс з психологічно – емоційної підтримки»;

·       «Інтегрований підхід до моделювання, проєктування та конструювання сучасного уроку в НУШ: зорієнтованість на розвиток компетентностей»;

·       «Використання сучасних освітніх інструментів для підвищення рівня цифрової компетентності педагога НУШ. Вчитель»;

·       «Діяльнісний підхід у початковій школі в реаліях сьогодення»;

·       «Наздоженемо: курс про подолання освітніх втрат у початковій школі».

   Учениця 4 класу Пономар Даша зайняла ІІІ місце в ІІ етапі ХХІV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика та була учасницею Міжнародного    математичного конкурсу «Кенгуру».

Учні 4 класу: Пономар Даша, Педченко Олег, Криворучко Софія, Смілянська Софія. були учасниками Міжнародного конкурсу з інформатики  «БЕБРАС  2023».

   Проаналізувавши рівень методичної роботи з реалізації науково – методичної проблеми можна сказати, що впровадження інноваційних технологій у методичну роботу позитивно позначилося на формуванні професійної майстерності педагогів, створило сприятливі умови для розвитку творчого потенціалу педагогів, їх саморозвитку і самовдосконалення.

 

  Аналіз роботи фахового осередку педагогів  початкових

 класів за 2022-2023 н.р.

У період, коли освіта України набуває кардинальних змін, виникає необхідність в оновленні методів та прийомів навчання, в залученні інноваційних методик процесу формування в учнів предметних та життєвих компетентностей.

      Основним завданням учителя на нинішньому етапі розвитку нашого суспільства є забезпечення виходу кожного учня на рівень базової освіти та встановлення розвитку пізнавалної і творчої активності. Особливо актуальним це питання є у період діяльності, пов’язаної з реалізацією Концепції «Нова українська школа», роботи вчителя в нових умовах.
Методичне об’єднання вчителів початкових класів,
 керуючись методичною проблемою школи, у 2022/2023 навчальному році продовжило працювати над проблемою: Впровадження сучасних педагогічних технологій в освітньому процесі з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти»
       Робота методичного об’єднання спрямована
 на підвищення професійної майстерності і розвиток творчої ініціативи вчителів, впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти;
Проводилась велика робота з реалізації даного проблемного питання. Це проведення засідань методооб’єднання вчителів початкових класів, відкритих уроків та виховних заходів, творчих звітів.
Всі вчителі
 МО початкових класів дбають про безперервне підвищення та удосконалення свого професійного рівня, спрямовують свою роботу на пошук наукових новинок, створення творчої атмосфери, модернізацію форм, методів та засобів навчання і виховання дітей, а головне – на реалізацію принципу рівноправного діалогу між учителем та учнем.
Педагогіка партнерства як продуктивна форма взаємодії вчителя та учнів. 
Інтеграція у навчанні молодших школярів математики «Щоденні 3» .
Педагогічна технологія STEM як засіб реформування освітньої системи України. 
Групові методи на уроках в початковій школі. 
Використання задач екологічного змісту на уроках математики як засобу формування екологічної культури учнів
       Учителі постійно демонструють використання у своїй роботі навичок володіння ІКТ: власних електронних продуктів – досвіду роботи, розробок уроків, демонстраційного матеріалу, використання готової електронної продукції в навчально-виховному процесі.
 
      Члени ФОП початкових класів в самоосвітній діяльності беруть активну участь в онлайн-конференціях,вебінарах, тренінгах, де розглядались важливі питання реформування освіти, розбудовування Нової укранської школи тощо.
      Так,
 вчителі Редька В.Г,,Фощій Н.С., Бабич Н.І.,Олексенко О.В. взяли участь у вебінарах, на яких дистанційно опрацювали теми «Онлайн –сервіси для дистанційної роботи: CoogleMeet,Skype,Zoom.Вчителі методичного обєднання пройшли навчання з проблеми «Дистанційна та змішана форми навчання в умовах НУШ » Пройшли тренінги на тему: «Створення та тестування прототипів інтегрованих уроків в початковій школі», «Кейс - технологія. Інтегровані уроки. Прийоми кейс-уроку» Протягом року молодші школярі брали активну участь в різноманітних конкурсах: флешмобах, тематичних літературних конкурсах, конкурсах малюнків, в різноманітних заходах, які проводилися в школі.
         Готуючись до закінчення навчального року окремо розглядались та обговорювались питання оцінювання учнів під час карантину та заповнення класного журналу.
        У цілому роботу методичного об'єднання вчителів початкових класів за 2022/2023н.р. можна вважати задовільною. Засідання ФОП здійснювалися згідно плану як очно так і дистанційно в режимі онлайн.
 ФОП  початкових класів дбає про те, щоб школа була:  школою радості для учня, школою творчості для вчителя, школою спокою для батьків.

 Аналіз роботи фахового осередку педагогів  початкових

 класів за 2021-2022 н.р.


                                                                               
       У період, коли освіта України набуває кардинальних змін, виникає необхідність в оновленні методів та прийомів навчання, в залученні інноваційних методик процесу формування в учнів предметних та життєвих компетентностей.
      Основним завданням учителя на нинішньому етапі розвитку нашого суспільства є забезпечення виходу кожного учня на рівень базової освіти та встановлення розвитку пізнавалної і творчої активності.Особливо актуальним це питання є у період діяльності, пов’язаної з реалізацією Концепції «Нова українська школа», роботи вчителя в нових умовах.
Методичне об’єднання вчителів початкових класів, керуючись методичною проблемою школи, у 2020-2021 навчальному році продовжило працювати над проблемою: Впровадження сучасних педагогічних технологій в освітньому процесі з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти»
       Робота методичного об’єднання спрямована на підвищення професійної майстерності і розвиток творчої ініціативи вчителів, впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти;
Проводилась велика робота з реалізації даного проблемного питання. Це проведення засідань методооб’єднання вчителів початкових класів, відкритих уроків та виховних заходів, творчих звітів.
Всі вчителі МО початкових класів дбають про безперервне підвищення та удосконалення свого професійного рівня, спрямовують свою роботу на пошук наукових новинок, створення творчої атмосфери, модернізацію форм, методів та засобів навчання і виховання дітей, а головне – на реалізацію принципу рівноправного діалогу між учителем та учнем.
Педагогіка партнерства як продуктивна форма взаємодії вчителя та учнів. 
Інтеграція у навчанні молодших школярів математики «Щоденні 3» .
Педагогічна технологія STEM як засіб реформування освітньої системи України. 
Групові методи на уроках в початковій школі. 

Використання задач екологічного змісту на уроках математики як засобу формування екологічної культури учнів
       Учителі постійно демонструють використання у своїй роботі навичок володіння ІКТ: власних електронних продуктів – досвіду роботи, розробок уроків, демонстраційного матеріалу, використання готової електронної продукції в навчально-виховному процесі.
       Члени ФОП початкових класів в самоосвітній діяльності беруть активну участь в онлайн-конференціях,вебінарах, тренінгах, де розглядались важливі питання реформування освіти, розбудовування Нової укранської школи тощо.
      Так, вчителі Редька В.Г,,Фощій Н.С., Бабич Н.І.,Олексенко О.В. взяли участь у вебінарах, на яких дистанційно опрацювали теми «Онлайн –сервіси для дистанційної роботи: Coogle, Meet,Skype,Zoom.Вчителі методичного обєднання пройшли навчання з проблеми «Дистанційна та змішана форми навчання в умовах НУШ » Пройшли тренінги на тему: «Створення та тестування прототипів інтегрованих уроків в початковій школі», «Кейс - технологія. Інтегровані уроки. Прийоми кейс-уроку» Протягом року молодші школярі брали активну участь в різноманітних конкурсах: флешмобах, тематичних літературних конкурсах, конкурсах малюнків, в різноманітних заходах, які проводилися в школі.
         Готуючись до закінчення навчального року окремо розглядались та обговорювались питання оцінювання учнів під час карантину та заповнення класного журналу.
        У цілому роботу методичного об'єднання вчителів початкових класів за 2020-2021н.р. можна вважати задовільною.Засідання ФОП здійснювалися згідно плану як очно так і дистанційно в режимі онлайн. ФОП  початкових класів дбає про те щоб школа була:  школою радості для учня,
школою творчості для вчителя, школою спокою для батьків.




Немає коментарів:

Дописати коментар

  Науково-методична проблема,   над якою працює школа: «Формування предметних компетентностей та творчих здібностей здобувачів освіти під ...